کارتخوان
چه نوع تراکنشهایی میتوان بر روی کارتخوان انجام داد؟
انجام انواع تراکنش بر روی کارتخوان شامل خرید، موجودی، پرداخت قبض (قبوض خدماتی، استعلام بدهی و پرداخت قبوض همراه اول) خرید شارژ (خرید رمز شارژ تکی و شارژ مستقیم)
سقف تراکنش خرید بر روی کارتهای بانکی چه مبلغی است؟
با توجه الزامات بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید روزانه برای هر کارتخوان مبلغ 500.000.000 ریال است.
تغییر روز مالی برای تراکنشهای کارتخوان در چه ساعتی صورت میگیرد؟
بازه روز مالی تراکنشها از 23:45 روز قبل تا 23:45 روز جاری است، لذا تسویه حساب تراکنشهایی که در بازهی 23:45 دقیقه روز جاری تا 23:45 دقیقه روز بعد باشند در روز مالی بعد انجام میگیرد.
تسویه حساب تراکنشهای انجام شده در روزهای کاری و تعطیل در چه بازهای انجام میشود؟
در روزهای کاری در بازهی 4 تا 8 صبح و در روزهای تعطیل در بازه ی 16 الی 20 بعداز ظهر تسویه حسابها انجام میگیرد.
در مواقعی که پیامک مربوط به واریزی را دریافت نمیکنیم، برای حصول اطمینان از عدم واریزی مبالغ چه اقدام دیگری میتوان انجام داد؟
مغایرتهای مربوط به مشتریان پس از 72 ساعت کاری و با ارائه پرینت حساب بانکی مشتری قابل پیگیری میباشد. در مورد پذیرندگان هم هرگونه مغایرت مالی شامل عدمتسویه جزئی یا کلی تراکنشها، تناقض رسید چاپ شده و ... از طریق تماس با مرکز پشتیبانی قابل رسیدگی میباشد.
جهت پشتیبانی دستگاه با چه شماره و در چه ساعاتی میتوان تماس گرفت؟
با شماره 84080-021 میتوان در 24 ساعت شبانه روز تماس گرفت.
از چه روشی میتوان ترمینال یا پایانه دستگاه را دریافت نمود؟
روش اول: بر روی رسیدهای چاپ شده نوشته شده است
روش دوم: کلید تصحیح یا CLEAR (که در اکثر مواقع زرد رنگ است) و یا فلش به سمت چپ ( نارنجی رنگ) فشار داده و سطر آخر عبارت Term یا پایانه نمایش داده میشود با توجه به نوع دستگاه متفاوت است.
از چه روشی میتوان سریال دستگاه را دریافت نمود؟
روش اول: دستگاه را به پشت برگردانده و زیر بارکد بعد از حرف (S/N) اعداد را میتوان یافت.
روش دوم : وارد منو دستگاه شده در قسمت ترمینال، مدیریت ترمینال، چاپ سریال دستگاه را انتخاب کرد.
در صورت تغییر آدرس، تلفن تماس، تلفن همراه،و یا کدپستی فروشگاه چه باید کرد؟
ظرف 24 ساعت در تماس با شماره پشتیبانی 84080-021، سریال کارتخوان،آدرس دقیق، شماره تلفن ثابت و کد پستی محل جدید را اعلام نموده تا کارشناس پشتیبان منطقه اقدامات لازم جهت نصب و راه اندازی را انجام دهند.
در صورت ثبت اشتباه و یا نیاز به تغییر اطلاعات فروشگاه مانند تلفن ، نام فروشگاه و... به چه صورت باید اعلام نمود؟
ضمن تماس با شماره پشتیبانی 84080-021 ، سریال کارتخوان ،اطلاعات صحیح را اعلام نموده تا کارشناس پشتیبان منطقه ظرف 24 ساعت کاری مراجعه نمایند و اقدامات لازم جهت تغییر اطلاعات را انجام نمایند.
در صورت درخواست تعویض شماره حساب متصل به کارتخوان چه اقدامی باید انجام گیرد؟
تغییر حساب از طریق نمایندگی سپ ( برای بانکهای طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد ): پذیرنده به همراه تاییدیه بانک (مدارک حساب جدید) به نمایندگی مراجعه کرده، پس از احراز هویت فرم تغییر حساب توسط نماینده تکمیل و انجام میشود.
تغییر حساب از شعب بانک مبدأ ( صرفا برای بانکهای طرف قرارداد ): مراجعه به شعب بانک مبدأ و ارسال درخواست تغییر حساب به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (در بازه زمانی تغییر حساب پایانه غیر فعال میشود).
برای احراز هویت پشتیبان چه اقدامی انجام دهیم؟
پذیرنده میتواند بوسیله تماس با شماره پشتیبانی سپ 84080 احراز هویت انجام دهد.
جمع و ریز گزارش تراکنشهای روزانه خود را از روی POS چگونه دریافت کنیم؟
روش اول: وارد منو دستگاه شده سپس گزینه تراکنش و در مرحله بعد یکی از سه گزینهی خلاصه صورت حساب، صورت حساب یا جمع صورت حساب را انتخاب و سپس بنا به نیاز میتوانیم نحوهی مشاهده و چاپ گزارش و نوع تراکنش را نیز انتخاب نماییم. (لازم به ذکر است برای مشاهده ریز تراکنشها از گزینه صورت حساب و برای دریافت جمع تراکنشها از گزینه جمع صورت حساب استفاده میکنیم.)
روش دوم: پس از وارد شدن از منو گزینه گزارشات سپس روزنامه را انتخاب نمایید.(که البته این روش برای دریافت گزارشات روزانه است.)
چگونه میتوان تمامی ریز تراکنشهای کارتخوان را مشاهده نمود؟
با مراجعه به پرتال report.sep.ir و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود میتوان تراکنشهای موفق مربوط به کارتخوان را مشاهده نمود.(برای دریافت نام کاربری و رمز عبور وارد سایت sep.ir شده در قسمت ارتباط با ما و بخش شعب و نمایندگیها شماره شعبه پرداخت استان محل سکونت خود را انتخاب نموده و سپس تماس حاصل فرمایید)
نحوهی دریافت چاپ مجدد(خرید، شارز و قبض) به چه صورتی است؟
وارد منو دستگاه شده گزینه گزارشات، چاپ مجدد و سپس گزینههای (خرید، شارژ، قبض ) را انتخاب نموده و با وارد کردن رمز پذیرنده و سپس با انتخاب یا وارد کردن سریال تراکنش یا شماره مرجع و در یک سری دستگاهها با انتخاب یا وارد نمودن شماره پیگیری یا شماره مرجع میتوان رسید مربوطه را دریافت کرد.(لازم به ذکر است پس از انتخاب گزینه شارژ میبایست کارت بانکی که شارژ را با آن خریداری کرده مجدد روی دستگاه کشید).
درصورتیکه اطلاعات رسید تراکنش در دست نیست میبایست با واحد تماس به شماره 02184080 تماس حاصل نمایید.
در زمان چاپ رسید شارژ، رول دستگاه تمام شده و شارژ را دریافت نکردهایم. چه اقدامی باید انجام دهیم؟
اگر این اتفاق رخ داد میتوان از منوی دستگاه و انتخاب گزینه گزارشات، چاپ مجدد، شارژ و سپس با انتخاب شماره سریال تراکنش یا مرجع شارژ خریداری شده را مجدد چاپ کرد.
رمز پیش فرض دستگاههای کارتخوان سامان چیست؟
ه صورت پیش فرض این همانی که در نصب اموزش دادن در نظر گرفته شده است که میتوان پس از نصب پوز این رمز را از طریق منوی کارتخوان گزینه ترمینال- مدیریت ترمینال- مدیریت رمزها- تغییر رمز پذیرنده، تغییر داد.
تغییر زبان دستگاه به حالت فارسی از چه طریقی انجام میشود؟
با زدن کلید شماره پنج بر روی دستگاه و انتخاب نوع زبان میتوان زبان دستگاه را تغییر داد.
روش قرار دادن کاغذ رول داخل دستگاه به چه صورت است؟
کاغذ رول را میبایست به نحوی داخل دستگاه قرار داد که قسمت سفید رول به سمت جلو و صفحه کلید دستگاه باشد.
چگونه تنظیمات سیمکارت از یک اپراتور به اپراتور دیگر را روی دستگاه های GPRS تغییر دهیم؟
اگر سیمکارت دستگاه خود را از اپراتوری به اپراتور دیگر تغییر دادهاید میتوانید وارد منو دستگاه شده گزینه ترمینال، پیکربندی و سپس گزینه تنظیم سیم کارت یا پیکربندی سیمکارت را انتخاب و سپس اپراتور مد نظررا انتخاب و تایید کرده تا تغییر صورت گیرد. (لازم به ذکر است پس از تغییر دستگاه ریست میشود.)
چگونه رمز پذیرنده را روی POS تغییر دهیم؟
برای تغییر رمز میتوانید با وارد شدن در منوی دستگاه در گزینه ترمینال، مدیریت ترمینال، مدیریت رمزها و سپس گزینه تغییر رمز را انتخاب و رمز مد نظر خود را وارد کنید.
فعال یا غیر فعال کردن رسید دوم(پذیرنده) از چه طریقی انجام میشود؟
جهت کمک به طبیعت و کاهش مصرف کاغذ میتوانید درمنوی دستگاه گزینه ترمینال، پیکربندی و رسید پذیرنده را انتخاب و با وارد کردن رمز ترمینال، رسید پذیرنده را غیرفعال کنید.(برای فعال کردن رسید پذیرنده هم به همین صورت عمل میکنیم.)
علت خطای پرینتر را چک کنید چه مواردی میتواند باشد؟
علت این خطا اتمام رول یا عدم بسته شدن کامل درب پرینتر.
در مواقعی که هد کارتخوان قادر به خواندن کارت نیست و با کشیدن کارت آیتمها نمایش داده نمیشوند، در مرحله اول چه اقدامی میتوان انجام داد؟
در اینگونه مواقع ممکن است در قسمت هد کارتخوان جرم و یا خاک گرفته باشد که جهت رفع مشکل می¬بایست کارتی را برداشته کاغذ تمیزی دور آن کشیده و در قسمت هد کارتخوان مقداری شیشه پاککن ریخته و با کارتی که دور آن کاغذ پیچیده شده است، چندین بار روی هد کارتخوان کشیده و مجدد جهت چک نسبت به انجام تراکنش اقدام نمایید.
مواقعی که رول دستگاه به سختی بالا می آید چه اقداماتی را میتوان انجام داد؟
سایز رول نسبت به دستگاه سنجیده شود و رول متعلق به شرکت پرداخت سامان باشد. (در صورت که مشکل برطرف نشد با شماره 84080-021 تماس بگیرید.)
هنگامی که چاپ رسید به صورت کمرنگ و ناخوانا است، چه اقدامی لازم است که انجام دهیم؟
بررسی گردد رول کاغذ دستگاه حتما مربوط به شرکت سامان کیش باشد.
رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهید، بطوری که سفیدی رول به سمت خود شخص باشد.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
رتباط دستگاه سیار با WiFi به چه صورت تنظیم میشود؟
در این مدل از دستگاهها به دو روش میتوان WiFi مورد نظر را روی دستگاه ست کرد:
در قسمت دیواره سمت چپ دستگاه کلیدی جهت تنظیم و یا اتصال به WiFi وجود دارد که میتوان با زدن آن و انتخاب WiFi مربوطه اتصال را برقرار کرد.
از روی دستگاه کلید F1 را زده و سپس WiFi مربوطه را انتخاب کرد.
برای رفع خطای راه اندازی GPRS چه اقداماتی باید انجام گیرد؟
در صورتی که علامت آنتن نداشته باشید، ابتدا به نحوی قرار دادن صحیح سیم کارت و غیرفعال بودن پین کد سیم کارت توجه می نماییم.
در صورت وجود علامت آنتن به دو مورد بستگی دارد که میتوانید چک نمایید: 1- شارژ سیم کارت شما میتواند باشد و 2- عدم انتن دهی سیم کارت از نظر شبکه ای می باشد.
وقتی دستگاه خطای شمارهگیری مجدد میدهد، علت چیست؟
این خطا زمانی رخ میدهد که یا خط تلفن یک طرفه شده باشد، یا خطوط مخابراتی استان دچار مشکل شده و یا تغییر نوع خط ارتباطی دستگاه از ستپانترال به مستقیم یا برعکس است.
روش ابتدایی جهت رفع خطای ارتباطی با شبکه چیست؟
ابتدا از فعال بودن اینترنت خود اطمینان حاصل کنیم، سپس کابلهای ارتباطی را چک کرده به این صورت که یک سمت کابل روی مودم به قسمت LAN و پشت دستگاه بنا به مدل دستگاه روی یکی از پورتهای LAN, RS232B, ETH اتصال داشته باشد و در نهایت کارتخوان را خاموش کرده و مودم راهاندازی مجدد شود و سپس اقدام به روشن کردن دستگاه و انجام تراکنش نمایید.
روش ابتدایی جهت رفع خطای ارتباطی با شبکه چیست؟
ابتدا از فعال بودن اینترنت خود اطمینان حاصل کنیم، سپس کابلهای ارتباطی را چک کرده به این صورت که یک سمت کابل روی مودم به قسمت LAN و پشت دستگاه بنا به مدل دستگاه روی یکی از پورتهای LAN, RS232B, ETH اتصال داشته باشد و در نهایت کارتخوان را خاموش کرده و مودم راهاندازی مجدد شود و سپس اقدام به روشن کردن دستگاه و انجام تراکنش نمایید.
علت پیغام خطای تلفن را کنترل نمایید، چیست؟
ابتدا مسیر سیم تلفن (از پریز تا سوکت Line دستگاه) را بررسی کرده، تا از وصل بودن آن آگاه شوید سپس سیم تلفن را از پشت دستگاه در آورده و به پشت تلفن ثابت وصل کرده و در صورتی که تماس از تلفن ثابت به شماره دیگری حاصل شد مشکل از دستگاه است در غیر این صورت مشکل از مخابرات منطقه یا خط یک طرفه شده است.
اگر خط تلفن شما نویز یا پارازیت دارد چه باید کرد؟
قطعهای برای برطرف کردن نوسانات خط تلفن به نام اسپلیتر جهت کاهش نویز خط تهیه نموده و سپس آن را قبل از ورودی به دستگاه وصل کنید.
آیا دستگاههای کارتخوان ثابت که از طریق تلفن ارتباط میگیرند، با انتقال به استان دیگر نیز فعال هستند؟
خیر، میبایست با تماس با پشتیبانی و اعلام آدرس جدید، شماره ارتباطی روی دستگاه نیز توسط همکاران پشتیبانی تنظیم مجدد گردد.
اولویت ارتباط دستگاه در ارتباطهای دو حالته (از شبکه به HDLC یا GPRS به WiFi و بالعکس) چگونه تغییر میکند؟
اگر دستگاه شما دو حالته تنظیم شده باشد، میتوان با زدن کلید هشت و وارد کردن رمز پذیرنده الویت دستگاه را به حالت دیگر تغییر داد.
آیا دستگاههای ثابت که ارتباطشان از طریق شبکه یا تلفن است، با قرار دادن سیمکارت زیر دستگاه فعال میشوند؟
خیر، ارتباط دستگاههای ثابت تنها از طریق شبکه و تلفن امکان پذیر است.
هنگامیکه دستگاه روشن نمیشود چه مواردی باید بررسی گردد؟
اگر دستگاه ثابت بود:
1. کلید پاور را فشار داده و چک میکنیم که آیا دستگاه روشن می شود یا خیر؟
2. سوکت پاور پشت دستگاه را چک میکنیم که درست وصل شده باشد.
3. دوشاخه آداپتور را به پریز برق دیگری وصل کرده و مجددا چک میکنیم.
اگر دستگاه سیار بود:
1. کلید پاور را فشارداده و چک میکنیم.
2. شارژر را با پریز برق دیگری تست میکنیم.
3. باتری دستگاه را در صورت امکان، برداشته و مجدد جا میاندازیم.
بررسی کنید که آیا دستگاه شارژ نمیشود یا اینکه کارتخوان بلافاصله بعد از جدا شدن شارژر،
خاموش می شود؟
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایند.
هنگامیکه روی دستگاه پیغام App Exception ظاهر می شود، در ابتدا چه باید کرد؟
پس از مشاهده این خطا می بایست دستگاه از برق خارج و خطا رفع شود.
وقتی دستگاه هنگام کارت کشیدن خطای صادر کننده میدهد، علت چه میتواند باشد؟
این خطا زمانی رخ میدهد که سوئیچ صادرکننده کارت از سمت بانک قطع است.
نحوه مشاهده نسخه نرمافزار کارتخوان به چه صورت است؟
با زدن کلید تصحیح، نسخه نرمافزار بر روی صفحه کارتخوان، نمایش داده میشود.
برای فعال یا غیرفعال کردن بوق خطا چه باید کرد؟
برای فعال یا غیرفعال کردن بوق خطا در نسخههای 2.34 به بعد به صورت زیر عمل می شود: منو- ترمینال- پیکربندی-بوق خطا- رمز پذیرنده یا ترمینال وارد شود- انتخاب حالت فعال یا غیرفعال-ذخیره سازی شود- تایید
برای رفع خطای "عملیات غیرمجاز" روی دستگاه چه اقدامی باید صورت گیرد؟
برای رفع این خطا میبایست دستگاه از برق کشیده و مجدد به برق متصل و روشن شود.
هنگامیکه ارتباط بین POS و PinPad قطع میشود، چه مواردی باید چک شود؟
در این صورت دستگاه POS را خاموش کرده و کابل PinPad را نیز خارج نموده و مجدد روی پورت پین پد متصل میکنیم، سپس دستگاه را روشن کنید، ارتباط برقرار میشود.
از چه طریقی رسید دوم را لغو کنیم تا از بروز تأخیر در تأییدیه تراکنشها جلوگیری شود؟
اگر نیازی به دریافت رسید دوم نداریم بهتر است آنرا از منوی دستگاه گزینه ترمینال، پیکربندی، رسید پذیرنده غیرفعال کنیم و یا تنها یکبار کلید لغو را فشار دهیم. (فشردن بیش از یکبار کلید لغو باعث تأخیر در ارسال تأییدیه تراکنش میشود.)
اگردر زمان تغییر ساعت رسمی کشوردر روزهای اول فروردین و مهر ماه، تنظیمات ساعت دستگاه دچار مشکل شد، چه باید کرد؟
در این حالت میبایست با زدن کلید منو گزینه ترمینال، پیکربندی، دریافت پیکربندی اطلاعات را بروزرسانی کرد.
چه پذیرندگانی مشمول دریافت مودم هستند؟
درحال حاضر پذیرندگان قدیمی سپ در استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی، که در ماه قبلی حداقل 700 تراکنش داشته باشند مشمول دریافت مودم هستند. برای سایر استانها حداقل 300 تراکنش جهت دریافت مودم کافی است.
چه پذیرندگانی مشمول دریافت پین پد هستند؟
درحال حاضر پذیرندگان قدیمی سپ که در ماه قبلی حداقل 300 تراکنش داشته باشند مشمول دریافت پینپد هستند.
دستگاههای کارتخوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان امکان اتصال به کدام ترازوها را دارند؟
امکان ارتباط پوزهای سامان کیش با ترازوهای مختلف میسر است، ولی در حال حاضر بیشترین درخواستها از شرکتهای رادین، محک و نیکو است.
برای دریافت کارتخوان چه اقدامی باید انجام داد؟
در حال حاضر میتوان با مراجعه به شعب بانکهای طرف قرارداد با شرکت پرداخت الکترونیک سامان و یا شعب پرداخت الکترونیک سامان اقدام به دریافت پوز سامان کیش کرد.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت دستگاه کارتخوان چیست؟
مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات کارتخوان، به شرح زیر است:
برای اشخاص حقیقی : کپی جواز کسب پذیرنده، کپی شناسنامه پذیرنده، کپی پشت و رو کارت ملی پذیرنده، فرم قرارداد شاپرکی امضاء شده توسط شخص پذیرنده، فرم مشخصات پذیرندگان، کپی قبض تلفن پذیرنده
برای اشخاص حقوقی : تصویر روزنامه رسمی تأسیس شرکت، تصویر آخرین تغییرات روزنامه رسمی )آدرس - مدیران(، قرارداد باید طبق شرایط روزنامه رسمی به امضاء و مهر دارندگان حق امضا برسد، اجاره نامه یا سند محل فعالیت، کپی کارت ملی مدیرعامل و صاحبان امضا
چگونه میتوانم به آدرس و شماره تماس شعب شرکت دسترسی داشته باشم؟
آدرس شعب در هایلایت پیچ اینستگرام شرکت و در سایت sep.ir در قسمت ارتباط با ما، در تب شعب و نمایندگیها موجود میباشد.
نحوه درخواست دستگاه کارتخوان چگونه است؟
درخواست از طریق بانکهای طرف قرارداد، سایت سپ و یا تماس با شعب فعال در سطح کشور و اعلام درخواست به واحد بازاریابی شعب امکان پذیر است.
تسویه تراکنشهای کارتخوان چه زمانی انجام میشود؟
واریز تراکنشهای انجام شده روی کارتخوان در هر ساعت شبانه روز (تا ساعت 23:45)، همیشه در روز بعد انجام خواهد شد:
اگر روز بعد روز کاری باشد: واریز از ساعت 5 تا 8 صبح روز بعد انجام میگیرد.
اگر روز بعد تعطیل رسمی یا جمعه باشد: واریز از ساعت 15تا 19روز بعد انجام میگیرد.
دستگاه کارتخوان، حداکثر پس از چه مدت از زمان درخواست، نصب میگردد؟
برای دستگاههای ثابت بین 3 تا 7 روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)
برای دستگاههای سیار بین 3 تا 10 روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)
سقف انجام تراکنش بر روی دستگاههای کارت خوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟
با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش میتوان انجام داد.
جمع سقف انجام تراکنش با کارتهای مربوط به هر کد ملی به صورت روزانه یک میلیارد ریال ( یکصد میلیون تومان ) میباشد.
آیا تراکنش بر روی دستگاههای کارتخوان، مشمول کارمزد میباشد؟
خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاههای کارتخوان کاملا رایگان میباشد.
تنها کارمزد روی کارتخوان مربوط به تراکنش موجودی کارت میباشد که معادل 1206ریال است.
آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاههای کارت خوان وجود دارد؟
خیر، انتقال وجه بر روی دستگاههای کارتخوان غیرفعال میباشد. فقط از طریق اپلیکیشنهای بانکی و خودپرداز (ATM) بانک و یا دستگاههای Cashless امکان پذیر میباشد.
تغییر حساب بر روی دستگاههای کارتخوان چقدر زمان میبرد؟
بین 3 الی 7 روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط عدم وجود مشکل در پروسه شامل تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)
نحوهی درخواست رول به چه صورت است؟
برای ثبت درخواست رول میتوان از طریق دستگاه (منوی پذیرندگان –درخواست رول ) یا تماس با پشتیبانی 24 ساعته شرکت پرداخت الکترونیک سامان 02184080 داخلی پذیرندگان، انتخاب کلید شماره 1 و ثبت خودکار رول اقدام نمایید.
نحوهی بازیابی رمز پذیرنده به چه صورت است؟(راه حل مشکل ورود رمز بیش از حد مجاز )
برای بازیابی رمز با پشتیبانی تماس گرفته، در منوی پذیرندگان با انتخاب ورودی 2 بازیابی رمز پذیرندگان، کد بازیابی را دریافت کنید.
نحوهی
اعمال کد بدین صورت است : منو← ترمینال ← مدیریت ترمینال← مدیریت رمزها ← بازیابی رمز پذیرنده ← ورود رمز بازنشانی و بعد انتخاب رمز دلخواه
توجه: رمز انتخابی نباید اعداد ساده، متوالی و رند مانند 1234 یا 2222 و ... باشد.
ی و رند مانند 1234 یا 2222 و ... باشد
در صورت بروز نقص یا اشکال فنی در کارکرد دستگاههای کارتخوان چه باید کرد؟
با شماره تلفن پشتیبانی 02184080 تماس حاصل نموده و مشکل و پیام خطای دریافتی را اعلام نمایید. کارشناسان فنی به صورت تلفنی و در صورت نیاز با مراجعه حضوری نسبت به رفع مشکل شما اقدام خواهند کرد.
راه ارتباطی برای ارسال مدارک مغایرت تراکنش ها چیست؟
واتساپ :09358408031
فکس : 02188219140
ایمیل :arc@sep.ir
مدارک شامل رسید تراکنش و پرینت حساب بانکی میباشد.
بانکهای طرف قرارداد شرکت پرداخت الکترونیک سامان کداماند ؟
بانک رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک دی، موسسه اعتباری توسعه، بانک خاورمیانه، بانک ملی ایران، بانک کشاورزی، پست بانک، بانک سامان، بانک گردشگری، بانک ایران زمین، بانک آینده، بانک مسکن
چگونه میتوان نسبت به خدمات رسانی کارکنان و عملکرد دستگاههای سامان کیش اعتراض کرد؟
مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 ورودی شکایات اعلام نمایید.
علت تاخیر در دریافت یا عدم دریافت پیامکهای واریزی چیست؟
مراتب را به جهت رفع مشکل باید به شعبه بانک مربوطه اعلام نمایید.
در صورتی که به دستگاه خسارتهایی شامل: شکستگی، آب خوردگی، سرقت و سوختگی وارد شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
به جهت بررسی موارد سوختگی، تهیه صورت جلسه از اداره آتش نشانی و ارائه آن ظرف 7 روز به شرکت الزامی میباشد در غیر این صورت کلیه هزینههای خسارت دستگاه به عهده صاحب دستگاه میباشد. در صورت تکمیل مدارک فوق الذکر، مراتب را جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
به جهت بررسی موارد سرقتی، تهیه صورت جلسه از اداره آگاهی و ارائه آن ظرف 7 روز به شرکت الزامی میباشد، در غیر این صورت کلیه هزینههای خسارت دستگاه به عهده صاحب دستگاه میباشد. در صورت تکمیل مدارک فوق ذکر مراتب را جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
به جهت بررسی مواردی نظیر شکستگی، آب خوردگی دستگاه، مفقود شدن غلطک دستگاه، ورود حشرات، ضربه دیدن و شکسته شدن صفحه نمایش دستگاه (LCD)، آسیب دیدگی جای سوکت برق، آسیب دیدگی جای سوکت تلفن و یا کابل LAN موارد را به جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
رمز شارژ برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل چند رقم است و در صورت دریافت رمز شارژ ناقص چه باید کرد؟
رمز شارژ اپراتور ایرانسل 16 رقم میباشد.
رمز شارژ اپراتور همراه اول 15 رقم میباشد.
رمز شارژ اپراتور رایتل 16 رقم میباشد .
در صورت دریافت ناقص رمز شارژ با استفاده از گزینه چاپ مجدد دستگاه، رسید شارژ را مجددا چاپ کنید، شماره سریال یا شماره مرجع چاپ شده را به سامانه 02184080 به جهت بازیابی رمز شارژ اعلام نمایید. پس از بررسی تراکنش شارژ ، کد شارژ صحیح ارائه خواهد شد.
پیگیری عدم برگشت وجه تراکنش ناموفق کارتخوان به حساب کارت به چه صورت است؟
چنانچه پس از گذشت 72 ساعت کاری از انجام تراکنش مبلغ به حساب مشتری واریز نگردید، مراتب را همراه با اطلاعات زیر به سامانه 24 ساعته 02184080اعلام نمایید:
شماره پایانه
تاریخ انجام تراکنش
مبلغ تراکنش
درصورتی که کلیدهای دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
بررسی کنید گرد و غبار و یا اشیاء خارجی بین کلیدهای دستگاه گیر نکرده باشد.
دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمائید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد.)
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایند.
درصورتی که رسید از دستگاه خارج نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
بررسی کنید، کاغذ دستگاه به اتمام نرسیده باشد.
روی درب پرینتر غلطک چک شود(چرخ دنده فقط در یک طرف غلطک می باشد و چک شود که درنیامده باشد)
درب رول کاغذ به صورت کامل بسته شده باشد.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
در صورتی که دستگاه کاغذ را چاپ نکند (سفید بیرون بیاید) چه باید کرد؟
رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهید، به طوری که بخش سفید مقدار رولی که از دستگاه خارج میشود، به سمت خودتان باشد. اگر هر دو طرف رول سفید بود، رول را بر عکس کرده و سمت دیگر آن را به سمت هد پرینتر قرار دهید.
برق دستگاه را قطع و وصل کنید (دردستگاههای ثابت کابل برق دستگاه را کشیده دوباره وصل می کنیم و دردستگاههای سیار، باطری را درآورده و دوباره جا میزنیم).
در صورت بررسی مورد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
در صورتیکه دستگاه هنگ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
- در صورتیکه شارژ باتری دستگاه بیسیم خالی شود، چه اقدامی باید کرد؟
در ابتدا بررسی کنید دستگاه کارتخوان حداقل 4 ساعت در شارژ بوده و باتری آن به صورت کامل شارژ شده باشد. (در صورتی که برای اولین بار دستگاه را شارژ مینماییم، حداقل 8 ساعت به برق متصل شود.)
اگر دستگاه در زمان روشن بودن کمتر از سه ساعت فعال میباشد و اصطلاحا باتری خالی میکند مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
در صورتی که روی دستگاه پایانه فروش کارت میکشند اما صفحه ای باز نمی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟
دورکارت بانکی رول کاغذ پیچیده و حداقل 10 بار روی هد کارتخوان به جهت تمیزی هد بکشید سپس یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.
در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.
سرویس پرداخت اینترنتی بر روی صفحه فروش وب سایت پذیرنده، پس از طی چه مدت زمان فعال خواهد شد؟
حداکثر 3 روز کاری پس از ثبت نام و بررسی توسط مسئولین پذیرندگان اینترنتی شعب شرکت پرداخت الکترونیک سامان، با تعریف کد و رمز پذیرنده در سیستم و اعلام آن به ایمیل پذیرنده، سرویس مورد نظر فعال خواهد شد.
وب سایت متقاضی پذیرندگان اینترنتی می بایست از چه شرایطی برخوردار باشد؟
• سایت پذیرنده می بایست قابل دسترس باشد.
• محصولات و خدمات بر روی سایت قابل مشاهده باشد.
• محصولات و خدمات دارای قیمت گذاری باشد.
• اطلاعات ارتباط با ما و درباره ما در سایت پذیرنده موجود باشد.
• سایت پذیرنده دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.
• سایت پذیرنده دارای محصولات و خدمات مجاز باشد.
در ازای هر تراکنش چند درصد کارمزد کسر خواهد شد و سقف تراکنش چه مبلغی خواهد بود؟
در صد کارمزد بر اساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و توافق با پذیرنده تعیین و کسر میگردد.
آیا در خرید روزانه، سقف مبلغ خرید وجود دارد؟
- طبق الزامات بانک مرکزی هر کارت بانکی روزانه حداکثر 500 میلیون ریال می تواند تراکنش الکترونیکی داشته باشد.
آیا امکان خرید اینترنتی از طریق کارت سایر بانکها برای مشتریان وجود دارد؟
- بله در حال حاضر کارت بانکهای عضو شتاب که دارای رمز اینترنتی (رمز دوم)، تاریخ انقضاء کارت (EXP Date) و کد سه رقمی (CVV2) می باشند قابلیت خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانک سامان را خواهند داشت.
منظور از رمز پویا چیست؟
- رمز یکبار مصرفی است که برای خرید اینترنتی از آن استفاده میشود.
منظور از IP سرور فروش چیست ؟
منظور ازIP سرور فروش (IP Dedicated) ، آیپیهای Valid هاستینگ سایت مربوطه میباشد. چنانچه هاستینگ متعلق به خود موسسه / شرکت نباشد و از شرکتهای ISP دریافت کرده باشند، لازم خواهد بود آدرس IP را از شزکت ISP سرویس دهنده دریافت نمایند.
شرکت پرداخت الکترونیک سامان، هیچ محدودیتی در خصوص پذیرش تعداد IP فروشگاهها ندارد و یک موسسه یا شخص حقیقی ضمن عقد قرارداد پذیرش خدمات اینترنتی میتواند چندین IP اعلام نماید.
در صورت تغییر آدرس IP سرور وب سایت فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟
در صورتیکه آدرس IP سرور تغییر نمود، لازم است طی نامهای در سربرگ شرکت / موسسه آدرس IP قدیم و جدید اعلام و نامه مذکور ممهور به مهر شرکت و امضاء مدیران/ صاحبان امضاء (هیئت مدیره) شرکت گردد و به ایمیل epay@sep.ir ارسال شود.
در زمان عدم ارائه خدمات توسط سایتهای فروش اینترنتی چه باید کرد؟
چنانچه افراد از طریق درگاه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش اقدام به پرداخت وجه نمایند و سایت مورد نظر خدماتی به ایشان اعطا ننماید؛ این مورد جزء دسته جرایم اینترنتی بوده و دارنده کارت میبایست بابت پیگیری عودت مبلغ، شکایت خود را به پلیس فتا اعلام نماید.
کارت
آیا کارتهای هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان، به شبکه شتاب متصل است؟
بله؛ کارتهای هدیه و خرید، به شبکه شتاب متصل هستند.
آیا کارتهای هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان قابلیت دریافت وجه نقد از طریق دستگاه خودپرداز را دارا هستند؟
کارتهایی که 7 رقم اول آنها بصورت 621986350 – 621986403 است قابلیت دریافت وجه نقد از خودپرداز را دارند.
آیا امکان خرید اینترنتی با کارتهای خرید و هدیه پرداخت الکترونیک سامان وجود دارد؟
بله با دریافت رمز دوم از خود پردازها و کیوسک های بانک سامان امکان خرید اینرنتی وجود دارد.
جهت تغییر رمز کارت چه باید کرد؟
امکان تغییر رمز اول و رمز دوم کارت از خود پردازها و کیوسک های بانکی سامان، مقدور است.
آیا امکان اطلاع از ریز تراکنشهای انجام شده توسط کارت وجود دارد؟
از سه روش زیر مشاهده ریز تراکنشهای کارت امکانپذیر است:
- اپلیکیشن 724
- سایت Sep.ir
- خود پردازهای و کیوسک های بانکی سامان
آیا امکان پرداخت قبوض و خرید شارژ با کارتهای سامان پرداخت وجود دارد؟
در صورت مفقود شدن، سرقت و یا خرابی کارت چه اقداماتی انجام گیرد؟
دارندگان کارت می توانند با مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و یا مراجعه به اداره رفاه سازمانشان درخواست تعویض کارت کنند.
در صورت فراموش کردن یا مفقودی رمز کارت چه اقداماتی باید انجام گیرد؟
دارندگان کارت میتوانند با تماس به شماره 84080 و اعلام اطلاعات صاحب کارت درخواست غیر فعالسازی کارت را نمایند و سپس با مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و یا مراجعه به اداره رفاه سازمانشان در خواست دریافت مجدد رمز کنند.
در صورت غیرفعال شدن کارت چه اقدامی باید صورت گیرد؟
در صورتی که مسدودی به علت وارد نمودن رمز اشتباه باشد، در ساعات اداری از طریق تماس با اداره پشتیبانی کارت، با شماره های 84345221 و 84345225 و 84345275 و در ساعات غیر اداری توسط مرکز تماس سپ با شماره 84080 قابل پیگیری است.
به چه طریقی می توان از کارتهای فروشگاه افق کوروش(کوروش کارت) استفاده نمود؟
کارتهای افق کوروش، صرفا از طریق دستگاههای سامان در فروشگاههای افق کوروش ، قابل استفاده هستند.
از چه طریق میتوان موجودی کارتهای هدیه و خرید پرداخت الکترونیک سامان را بررسی نمود؟
کارتهای هدیه از طریق کارتخوانها و خودپردازهای عضو شبکه شتاب و کارتهای خرید از طریق اپلیکیشن 724 و سایت sep.ir و خودپردازها و کیوسکهای بانکی سامان و همچنین تمامی کارتخوانهای شبکه شتاب
از چه طریقی میتوان ریز تراکنشهای سگمنت کارتهای چند منظوره را مشاهده نمود؟
از طریق سایت sep.ir (زیر منوی «کارت» در منوی «خدمات مشتریان»)
آیا کارتهای هدیه، خرید و چند منظوره دارای محدودیت در مبلغ هستند؟
کارتهای هدیه و خرید صادره توسط سپ و بانک سامان هیچ محدودیتی ندارند، فقط برای کارتهای هدیه از نوع 350، حداقل 500.000 ریال و حداکثر 5.000.000 ریال ، محدودیت وجود دارد. (منظور از نوع کارت، ارقام 7 تا 9 شماره کارت صادر شده است)
مدت زمان تحویل کارت هدیه از زمان سفارش چقدر است؟
حداقل 48 ساعت کاری و حداکثر 72 ساعت کاری
نحوه فعالسازی کارتهای هدیه پس از سفارش به چه صورت است؟
پس از دریافت کارت هدیه ، در ساعات کاری از طریق تماس با شمارههای 84345221 و 84345225 و 84345275 و با اعلام کد پیگیری سفارش
به چه صورت میتوان کارتهای منقضی شده را تمدید نمود؟
در مورد کارتهای هدیه ، به غیر از کارتهایی که از نوع 350 هستند و بایستی از طریق مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و دریافت کارت هدیه جدید اقدام شود ، مابقی کارتهای هدیه از طریق تماس با شماره های 84345221 و 84345225 و 84345275 قابل تمدید هستند. در مورد کارتهای خرید هم بایستی از طریق سازمان خودشان اقدام نمایند.
در صورت ایجاد مغایرت بر روی تراکنشهای سپ کارت چه اقداماتی باید انجام گردد؟
به صورت خودکار و پس از حداکثر 72 ساعت کاری مغایرت گیری انجام شده و مبلغ تراکنش به کارت عودت داده میشود. در غیر اینصورت ، با پشتیبانی دستگاه کارتخوان مربوطه تماس گرفته شود.
جهت تغییر رمز دوم و ثبت رمز دوم کارت بانکی چه باید کرد؟
به دستگاه خودپرداز (ATM) شعب بانک مربوطه مراجعه شود.
چگونه میتوان جلوی سوءاستفاده افراد متقلب از کارت بانکی را گرفت؟
موارد امنیتی که در هنگام خرید با کارت باید رعایت نمود عبارتند از :
- از چاپ موفق برگه تراکنش توسط پایانه اطکینان حاصل شود.
- منوهای دستگاه توسط خود پذیرنده انتخاب شده و تنها رمز توسط مشتری وارد شود.
- در خریدهای با مبالغ بالا حتما شخص احراز هویت شود.
امور سهام
کد معاملاتی یا کد سهامداری چیست؟
کد معاملاتی شما همان کدی است که پس از افتتاح حساب در یک کارگزاری، به شما ارائه شده است و معمولا شامل 3 حرف اول نامخانوادگی به همراه 5 عدد میباشد. این کد مانند شماره ملی منحصر به فرد بوده و در تمام کارگزاریها یکسان میباشد.
بهعلاوه برای انجام معاملات به صورت آنلاین میبایست از طریق کارگزار اقدام به دریافت کد آنلاین معاملاتی مربوط به آن کارگزاری نمود.
اطلاعات مربوط به صورتهای مالی شرکت و میزان سودآوری و دارایی شرکت را از کجا میتوان بهدست آورد؟
کلیه اطلاعات صورتهای مالی شرکت به صورت فصلی و همچنین آمار درآمد شرکت به صورت ماهیانه در سایت کدال، در مهلت قانونی مشخص شده، منتشر میشود.
برای اطلاع از میزان سود نقدی هر سهم شرکت (DPS)، به کجا باید مراجعه کرد؟
برای اطلاع از میزان سود نقدی هر شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، میتوانید اطلاعیه تصمیمات مجمع عمومی عادی شرکت را در سایت codal.ir پیدا کنید و یا به سایت شرکت (قسمت سهام) مراجعه نمایید
سود شرکتها چه زمانی پرداخت میشود؟
طبق قانون تجارت، مصوبه مجمع سالیانه، شرکت موظف است حداکثر ظرف 8 ماه از تاریخ تصویب، سود نقدی(DPS) را به سهامداران پرداخت کند.
سود نقدی هر سهم شرکت به چه سهامدارانی تعلق میگیرد؟
سود هرسهم به سهامداری تعلق میگیرد که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت، مالک آن سهم باشد. بنابراین زمان خرید یا فروش سهام ملاک نیست. شما حتی اگر دو روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت را بخرید و در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشید، سود نقدی به شما تعلق میگیرد (حتی اگر آنرا فورا پس از بازگشایی سهم بفروشید.)
به چه صورت میتوان سود نقدی سهام شرکت را دریافت نمود؟
مطابق قانون قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، زمان بندی پرداخت سود و نحوه دریافت آن در سایت کدال به نشانی codal.ir اعلام میشود و سهامداران میتوانند طبق دستورالعمل آن اقدام به دریافت سود نمایند.
نظر به راه اندازی سامانه سجام این شرکت از سال 1398 پیرو ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به واریز سود تقسیمی سهامداران از طریق این سامانه نموده است. همچنین پیرو ابلاغیه شماره 103179/122 مورخ 07/02/1401 سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور تسهیل امور سهامداری و در جهت رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله ماده 240 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت امکان پرداخت مطالبات سود سهام سنوات قبل سهامداران از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه فراهم شده است. همچنین پیرو نامه شماره 27516/15 مورخ04/03/1401 شرکت مذکور مبنی بر اطلاع رسانی برای ثبت نام سهامداران در سامانه سجام، بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام ننمودهاند جهت دریافت مطالبات خود درخواست میگردد که در اسرع وقت نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام نمایند.
منابع انسانی
چگونه رزومهام را برای شرکت ارسال کنم؟
میتوانید به قسمت همکاری با ما ← فرصتهای شغلی مراجعه نموده و با مشاهده فرصتهای شغلی در سپ، رزومه خود را برای گزینه مد نظرتان ارسال نمایید.
چگونه از فرصتهای شغلی سپ مطلع شوم؟
از طریق لینک careers.sep.ir میتوانید تمامی مشاغل مورد نیاز سپ را مشاهده نموده و رزومه خود را ارسال نمایید
چطور رزومهام را برای شعبه نزدیک به محل سکونت ارسال نمایم؟
تمامی موقعیتهای شغلی مورد نیاز شعب نیز از طریق صفحه فرصتهای شغلی سپ قابل مشاهده هستند. در صورت فعال بودن موقعیت شغلی مورد نظرتان رزومه خود را ارسال نمایید.
بعد از ارسال رزومه، چگونه از روند بررسی رزومه آگهی داشته باشم؟
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با استفاده از نرم افزار سیستم مدیریت رزومهها (ATS) تمامی رزومههای دریافتی (از طریق کانالهای کاریابی، وب سایت، ایمیل و... ) را مدیریت میکند. به وسیله این سیستم ارسال رزومهها برای مدیران واحدهای سازمانی و شعب کل کشور به صورت لحظهای انجام شده و وضعیت رزومهها از طریق ایمیل برای کارجویان عزیزارسال خواهد شد.
چگونه برای مشاغل غیرفعال رزومه ارسال کنم؟
با توجه به اینکه فقط امکان مشاهده فرصتهای شغلی فعال در وب سایت وجود دارد، اگر تمایل به همکاری در موقعیتهای شغلی که ممکن است در آینده فعال شود، را دارید می توانید رزومه خود را به آدرس talent@sep.ir ایمیل نموده و یا در قسمت انتهایی صفحه فرصتهای شغلی سپ، گزینه "ارسال رزومه به شرکت" را انتخاب و رزومه خود را ارسال نمایید و مطمئن باشید تمام
رزومههای دریافتی داخل سیستم ATS ذخیره میشود و قابلیت مشاهده لحظهای وجود دارد.
چگونه از فرآیند مصاحبهها و نحوه اطلاع رسانی آگاهی داشته باشم؟
این اطمینان را به همه کارجویان عزیز میدهیم که تمامی رزومهها توسط واحد منابع انسانی به صورت روزانه مورد بررسی قرار گرفته و پیگیریهای لازم برای این درخواستها صورت خواهد پذیرفت. در تمام مراحل مصاحبه اطلاع رسانیها از طریق تماس تلفنی و ایمیل خواهد بود و توسط شما قابل پیگیری میباشد.
چرا رزومه من بعد از مدت طولانی بررسی نشده است؟
اگر برای ارسال رزومه اقدام کردهاید، توجه داشته باشید که ممکن است کاندیداهای دیگری قبل از شما رزومه ارسال کرده و درحال طی کردن مراحل نهایی استخدام باشند. در این شرایط رزومه شما در حالت تعلیق قرار گرفته و در صورت اعلام جذب مجدد، رزومه شما عزیزان مورد بررسی قرار میگیرد.
من دعوت به مصاحبه نشدهام ولی رزومه من توسط شرکت مورد تایید قرار گرفته است و ایمیل دریافت نموده ام؟
در چنین شرایطی متاسفانه رزومه شما، شرایط لازم جهت احراز فرصت شغلی مربوطه را نداشته و توسط همکاران واحد تخصصی رد صلاحیت شدهاید.
در صورت دعوت به مصاحبه و رد صلاحیت در مصاحبه اطلاع رسانی انجام خواهد شد؟
در تمامی مراحل استخدام اطلاع رسانیهای لازم به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. همچنین در صورت رد صلاحیت در هر یک از مراحل استخدام نیز از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشود.
کیف پول
حداقل و حداکثر مبلغ قابل شارژ در کیف پول چه میزان می باشد؟
حداقل مبلغ 10,000 ریال و حداکثر 30,000,000 ریال به صورت روزانه قابل شارژ میباشد.
ذکر این نکته ضروری می باشد، حداکثر موجودی کیف پول 30,000,000 ریال است.
آیا گزینه برداشت اعتبار قابل استفاده است؟
متاسفانه در حال حاضر این امکان فقط برای برندگان پروموشن 724 فعال میباشد.
خرج کردن موجودی کیف پول در چه منوهایی در اپلیکیشن 724 امکان پذیر میباشد؟
شما میتوانید برای خرید شارژ، بسته اینترنت، پرداخت قبض، پرداخت خیریه و عوارض آزادراهی از موجودی کیف پولتان استفاده فرمایید.
آیا امکان پرداخت قبض و یا خرید شارژ به صورت گروهی از طریق کیف پول وجود دارد ؟
بله، در حال حاضر در سایت sep.ir در بخش شارژ و پرداخت به آدرس https://bill.samanepay.com/ این امکان وجود دارد.
آیا پرداخت قبوض تامین اجتماعی از طریق کیف پول امکان پذیر میباشد؟
خیر، در حال حاضر این امکان وجود ندارد و در صورت فعال سازی این سرویس متعاقبا اعلام میگردد.
آیا موجودی کیف پول قابل انتقال به کارت بانکی میباشد؟
خیر، تنها میتوانید با استفاده از گزینه انتقال اعتبار، مبلغ دلخواه خود را به شماره کیف پول مقصد انتقال دهید.
بلاگ - کارت هدیه برای تولد
چگونه می توانم کارت هدیه تولد سپ را تهیه کنم؟
شما میتوانید کارت هدیه تولد سپ را از طریق دفتر مرکزی و کلیه شعب و نمایندگیهای سپ و همچنین آدرس ایمیل sepcard@sep.ir سفارش دهید.
آیا امکان شخصیسازی کارت هدیه برای تولد وجود دارد؟
بله، امکان شخصیسازی کارت هدیه سپ با درج پیام دلخواه یا انتخاب طرحهای متنوع و مناسبتی وجود دارد.
آیا کارت هدیه سپ محدود به یک فروشگاه خاص است؟
خیر، کارت هدیه سپ در تمامی فروشگاهها و مراکز عضو شبکه شتاب قابل استفاده است و همچنین میتوان از آن برای خرید اینترنتی از درگاههای بانکی معتبر استفاده کرد؛ اما در صورت نیاز سازمانها، کارتهای هدیه سپ را میتوان برای خرید از فروشگاههای خاصی، به صورت اختصاصی صادر کرد.
آیا میتوانم مبلغ کارت هدیه سپ را خودم تعیین کنم؟
بله، شما می توانید مبلغ کارت هدیه را براساس نیاز خود و مطابق با محدودههای تعیین شده توسط بانک مرکزی انتخاب کنید.
تاریخ انقضای کارت هدیه سپ چقدر است و آیا امکان تمدید آن وجود دارد؟
کارت هدیه سپ دارای تاریخ انقضا است که معمولاً بر روی کارت درج میشود. در مورد تمدید اعتبار کارتهای هدیه سپ هم باید بگوییم که، به غیر از کارتهایی که از نوع 350 هستند و بایستی از طریق مراجعه به یکی از شعب پرداخت الکترونیک سامان و دریافت کارت هدیه جدید اقدام شود، مابقی کارتهای هدیه از طریق تماس با شمارههای 84345221، 84345225 و 84345275 قابل تمدید هستند. در مورد کارتهای خرید هم بایستی از طریق سازمان خودشان اقدام نمایند.
cart to cart
در هنگام انجام کارت به کارت چه مواردی باید رعایت شود؟
- استفاده از رمز پویا
- در هنگام تعویض کارت و یا تغییر تاریخ و سال میبایست کارت جدید را مجددا در هاب شاپرک ثبت کرد.
- شماره همراه و کد ملی دارنده کارت میبایست یکی باشد.
در هنگام دریافت موجودی چه مواردی باید رعایت شود؟
- استفاده از رمز پویا
- شماره همراه و کد ملی دارنده کارت می بایست یکی باشد.
چه بانکهایی در چند روز پایانی ماه و ابتدای ماه به دلیل حجم و تعداد بالا مشتری، با مشکل کارت به کارت رو به رو میشوند؟
بانک ملی، بانک سپه، بانک ملت، بانک صادرات، بانک رفاه و بانک تجارت.
هاب شاپرک چیست؟
با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی، شرکت شاپرک سامانه هاب را به منظور افزایش امنیت تراکنشهای کارت به کارت و جلوگیری از سوءاستفاده در انتقال وجه، راهاندازی کرده است.
ثبت کارت بانکی در هاب شاپرک چیست؟
باتوجه به بخشنامه جدید بانک مرکزی و شاپرک، کلیه کاربران اپلیکیشنهای پرداخت در جهت افزایش میزان انتقال وجه در سرویس کارت به کارت، باید در هاب مالی شاپرک ثبت نام کنند. در واقع برای کارت به کارت از مبدا هر کارت بانکی میبایست یکبار فرآیند احراز هویت مربوط به سامانه شاپرک را انجام دهید.
بعد از پرداخت مبلغ استعلام خلافی، جهت دریافت و نمایش خلافی چه کاری باید انجام داد؟
میبایست بعد از پرداخت مبلغ استعلام خلافی، دکمه دریافت استعلام را زد.
آیا در هنگام واریز وجه در کیف پول 724 از طریق کارت های غیر نقدی امکان عودت وجه وجود دارد یا خیر؟
باتوجه به اینکه کارت های غیر نقدی امکان استعلام از هاب شاپرک را ندارند، امکان عودت وجه میسر نمی باشد.
دریافت منکس در 724 از چه طریقی امکان پذیر است؟
از طریق انجام تراکنش کارت به کارت، پرداخت کلیه قبوض و خرید شارژ و بسته اینترنت.
منکس های دریافت شده را در کدام یک از سرویس ها می توان استفاده کرد؟
- منکس های دریافت شده را می توان برای تمام سرویس هایی که در اپلیکشن وجود دارد استفاده نمود.
- در هنگام انتخاب سرویس مورد نظر و در نهایت برای پرداخت در صورتی که تعداد منکس به اندازه کافی باشد می توان گزینه پرداخت از طریق منکس را انتخاب کنید.
ارزش هر منکس در اپلیکیشن 724 چقدر است؟
ارزش هر منکس با توجه به سرویس دریافتی متفاوت می باشد، ولی به صورت کلی ارزش هر منکس حداکثر 100 ریال می باشد.