کیف پول الکترونیکی، یک حساب اعتباری آنلاین روی گوشی هوشمند یا کامپیوتر شماست که برای ذخیره پول و انجام فوری تراکنشهای آنلاین و آفلاین استفاده میشود. استفاده از این روش پرداختی در چند سال اخیر رو به رشد بوده و بسیاری از غولهای فناوری، آن را به بازارهای جهانی معرفی کردهاند. استفاده از کیف پول الکترونیکی در ایران نیز رو به افزایش است. سپ با بهرهمندی از سیستم اختصاصی بانکداری متمرکز (Core Banking) خود، خدمات و راهکارهای گوناگونی را در حوزههای مختلف بانکداری متمرکز، سامانههای وفاداری، پرداختهای الکترونیکی و کیف پول دیجیتالی در اختیار افراد، سازمانها و فعالان کسب و کار قرار میدهد. زیرساخت کیف پول دیجیتال «بهار» از تمامی شرایط و ابزارهای لازم جهت ایجاد یک اکوسیستم کیف پولی برخوردار است. این قابلیت به مدیران هولدینگها، شبکههای کسب و کار و شرکتهای بزرگ این امکان را می دهد تا با توسعه امکانات مربوط به امور خدمات مالی خرد(Micro-Finance) ضمن توسعه خدمات برای مشتریان و بهبود تجربه کاربری از ایجاد همافزایی میان کسب و کارهای خود نیز درآمد بالاتری کسب کنند. WPG
پرداخت الکترونیک سامان(سپ)، محصولات متعددی را در قالبهایی چون اپلیکیشن موبایل، وبسرویس، پنل مدیریتی و APIبه افراد، سازمانها و گروههای مختلف ارائه میدهد. وجود یک زیرساخت فنی و پویا، سپ را به یکی از اولین مجموعههای ارائهدهنده راهکارهای منسجم در زمینههای مختلف فناوریهای مالی (Fintech) تبدیل کرده است؛ راهکارهایی که میتوانند مبتنی بر اپلیکیشنهای عمومی و اختصاصی موبایل باشند و در حوزههای شخصی و سازمانی تعریف شوند.
معماری مبتنی بر Open API زیرساخت، سپ را قادر ساخته تا کیفپولهای اختصاصی و سفارشی موردنظر کسب وکارها را بر مبنای سرویسهای استاندارد بانکی موجود در این شرکت طراحی کند و بر حسب نیاز در قالبهایی چون حلقه بسته (Closed-loop)، حلقه باز (Open-loop)، بینام (White Label) یا به عنوان سرویس (As a Service) در اختیار آنها قرار دهد.
برخی از مزایای کیف پول الکترونیکی سپ:
امکان خرید کیف پولی روی پایانههای فروشگاهی (POS)
هم پذیرندگی (ارتباط مالی با کاربران و پذیرندگان سایر کسب و کارها)
خدمات قابل ارائه با مشارکت بانک ها و شرکتهای خدمات پرداخت
کیف پول الکترونیکی چه ویژگیهایی دارد؟
قابلیتهای چند کیف پولی (Multi-Wallet) و چند واحد پولی (Multi-Currency)
سرویسهای برگشت سند Refund و Reverse
سرویسهای مربوط به وفاداری (Loyalti) شامل کشبک(Cash-Back) و اعطای امتیاز به مشتریان
انواع سرویسهای پیامرسانی (SMS/Email)
سرویسهای مربوط به انواع مختلف واریز و برداشت (cash in و Cash out)
سرویسهای تسهیم و کارمزد
سازگاری با سیستم بانکی و انعطاف پذیری جهت توسعه سایر سرویسها بر حسب نیاز
امکان صدور اسناد مالی در لحظه بر اساس استانداردهای حسابداری
درگاه کیف پول الکترونیک برای پرداخت آنلاین از جمله سرویسهای مکمل کیف پول الکترونیک است که به کاربران اجازه می دهد تا پرداختهای آنلاین خود را از طریق درگاه کیف پول و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات شماره کارت به سادگی انجام دهند.
ارایه خدمات کیف پول دیجیتال بر بستر زیرساخت جامع بانکداری
خدمات توسعه اکوسیستم کیف پول