جستجو

شعبه‌ای بزرگ از بانک را با استفاده از یک دستگاه کوچک (کارتخوان سپ) در کسب و کارتان داشته باشید تا از بهترین خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنید. کارخوان‌های سپ براساس نیازهای اصلی پرداخت طراحی شده‌اند و با در اختیار داشتن این کارتخوان‌ها، از مزایایی چون سرعت بالا در تراکنش و پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند خواهید شد.

 

سپ توانسته است با ارائه متنوع‌ترین دستگاه‌های کارتخوان و خدمات مورد نیاز مشتریان خود به انتخاب اول بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین کسب‌و‌کارهای کشور تبدیل شود. در ادامه با انواع دستگاه‌های کارتخوان سپ و خدمات مرتبط با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

علاوه بر این شما می‌توانید با ثبت سفارش از طریق روش‌های مختلف، در سریع‌ترین زمان ممکن کارتخوان سپ مناسب کسب‌ و‌ کار خود را دریافت کنید تا یکی از مشتریان عزیز سپ شوید.

 

خرید اینترنتی انواع کارتخوان سپ

شما می‌توانید با تکمیل فرم درخواست کارت‌خوان‌های سپ، نسبت به درخواست کارتخوان اقدام کنید.

 

خرید حضوری انواع کارتخوان سپ

با مراجعه حضوری به شعب سپ در سراسر کشور، شما قادر خواهید بود نسبت به درخواست کارتخوان مدنظر خود اقدام کنید.

 

تماس با کارشناسان سپ

با تماس تلفنی با شماره 84080-021، کارشناسان سپ شما را در تهیه کارتخوان مناسب کسب و کارتان راهنمایی خواهند کرد.

 

 

 

کارتخوان wifi

کارتخوان WiFi

ایـن کارت‌‎خـوان برای اتصال به شبکه اینترنت از امواج WiFi استفاده می‌کند. کاربرد این کارت‌خوان برای مـکان‌هایـی مانند رستـوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید مناسب است.



کارت‌خوان «وای فای» سپ برای چه فروشگاه‌هایی مناسب است:

  • مناسب رستوران‌ها، کافی‌شاپ، مراکز خرید و...
  • فروشگاه‌هایی که به دستگاه‌های بی‌سیم و قابل حمل نیاز دارند

 

مزایای کارت‌خوان‌های وای فای(WiFi) سپ:

  • عدم نیاز به برق و قابلیت ذخیره انرژی به وسیله باطری‌ قابل شارژ
  • گزارش‌گیری در لحظه از تراکنش‌ها
  • سرعت بالای تبادل تراکنش‌
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان و عدم وابستگی به خطوط تلفن ثابت
  • قابلیت اتصال به WiFi(وای فای)

کارتخوان متصل به رایانه (PC-Pos)

دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان(سپ) قابلیت اتصال به سیستم‌های کامپیوتری را نیز دارند. عملکرد کارت‌خوان در این حالت با فرمان رایانه صورت می‌پذیرد. صدور فاکتور در سیستم حسابداری فروشنده با دستور انجام تراکنش به همراه مبلغ و سایر اطلاعات مورد نیاز از رایانه به کارت‌خوان سپ منتقل می‌شود؛ دستگاه کارت‌خوان تنها در صورتی اقدام به چاپ رسید خواهد کرد که تراکنش با موفقیت انجام شود و مبلغ سند از حساب مشتری کسر شده باشد. همزمان، کارت‌خوان اطلاعات لازم برای رایانه را نیز جهت ثبت در سیستم حسابداری ارسال می‌کند تا اطلاعات عملیات مالی انجام شده به سیستم برگشت داده شود.



کارت‌خوان متصل به رایانه سپ برای‌ چه فروشگاه‌هایی مناسب است:

  • فروشگاه‌هایی که صندوق‌های متعدد دارند
  • فروشگاه‌هایی که توسط نرم‌افزار حسابداری فاکتور صادر می‌کنند
  • فروشگاه‌هایی که قیمت‌های رند ندارند و امکان اشتباه در وارد کردن قیمت از سوی اپراتور وجود دارد
  • فروشگاه‌هایی که همواره درصدی از تخفیف را برای مشتریان خود اعمال می‌کنند

 

مزایای کارت‌خوان‌های متصل به رایانه سپ:

  • امکان گزارش‌گیری از صحت تراکنش‌های انجام شده
  • ارائه کد پیگیری
  • عدم اشتباه در وارد کردن مبلغ
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات
  • افزایش دقت در محاسبات
  • تسهیل فرآیندهای مالی
کارتخوان متصل به رایانه
کارتخوان شبکه‌ای (Lan)

کارتخوان شبکه‌ای (Lan)

این نوع کارت‌خوان برای اتصال به شبکه بانکی از بستر شبکه و اینترنت استفاده می‌کند. کاربرد کارت‌خوان شبکه‌ای بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید و... که دارای تراکنش زیادی دارند چرا که سرعت پاسخگویی این کارت‌خوان زیاد است.



کارت‌خوان شبکه‌ای سپ برای چه فروشگاه‌هایی مناسب است:

  • فروشگاه‌هایی که ارسال و دریافت اطلاعات خود را از طریق بسترهای شبکه محلی (LAN)انجام می‌دهند
  • فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خریدی که تراکنش‌‌های بالایی دارند
  • فروشگاه‌هایی که دارای اینترنت هستند

 

مزایای کارت‌خوان‌های شبکه‌ای سپ:

  • مبتنی بر شبکه محلی یا اینترنت
  • عدم نیاز به خط تلفن
  • مناسب برای فروشگاه‌های پر تراکنش
  • سرعت پاسخگویی بالا این نوع کارت‌خوان نسبت به سایر مدل‌ها

کارتخوان اندرویدی

نسل جدیدی از کارت‌خوان‌های سپ هستند که بر پایه سیستم عامل اندروید طراحی شده و قابلیت نصب نرم‌افزار پذیرنده در آن‌ها وجود دارد. امکان ارسال مستقیم مبلغ از نرم‌افزار پذیرنده(شرکت نرم‌افزاری) در این نوع کارت‌خوان‌ها به صفحه پرداخت کار‌تخوان امکان‌پذیر است.



کارت‌خوان اندرویدی سپ چه ویژگی‌هایی دارد:

  • قابلیت نصب انواع برنامه‌ها شامل حسابداری، صندوق‌داری و...
  • افزایش سرعت در انجام کار و تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و دقت در انجام عملیات
  • سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها
  • نسل جدیدی از پایانه‌های فروشگاهی
  • قابلیت نصب نرم‌افزارهای اندرویدی
  • دریافت گزارش لحظه‌ای

 

مزایای کارت‌خوان‌های اندرویدی سپ:

  • اتصال به سخت افزار All-in-one
  • قابلیت ذخیره‌سازی به وسیله باطری‌های قابل شارژ
  • صفحه نمایشگر تمام لمسی
  • قابلیت انجام امور حسابداری
  • ثبت سریع سفارشات
  • پایانه هوشمند قابل حمل
کارتخوان اندرویدی
کارتخوان بی سیم

کارتخوان بی‌سیم GPRS (سیم کارتی)

برای اتصال این نوع کارت‌خوان به شبکه بانکی به سیم‌کارت تلفن همراه که قابلیت ارسال و دریافت داده از طریق شبکه اینترنت (GPRS) را داشته باشد نیاز است. استفاده از این کارت‌خوان‌ها محدودیت مکانی ندارد و در هر نقطه تحت پوشش اپراتور تلفن همراه قابل استفاده هستند.



کارت‌خوان بی‌سیم سپ برای چه فروشگاه‌هایی مناسب است:

  • شرکت‌های پخش فروشگاه‌هایی که تحویل حضوری دارند
  • فروشگاه‌هایی که دسترسی به خط تلفن ندارند
  • مکان‌هایی که دسترسی به سایر خطوط ارتباطی امکان‌پذیر نیست

 

مزایای کارت‌خوان‌های سیم‌کارتی سپ:

  • عدم محدودیت مکانی جهت استفاده
  • عدم وابستگی به خطوط تلفن ثابت
  • عدم نیاز به برق با توجه به قابلیت ذخیره‌سازی انرژی
  • گزارش‌گیری در لحظه از تراکنش‌ها بدون نیاز به خود دستگاه کارت‌خوان
  • راه‌اندازی فقط با یک سیم‌کارت تلفن همراه

کارتخوان تلفنی (Dialup)

این نوع دستگاه، ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع کارت‌خوان است که جهت اتصال به شبکه بانکی از خطوط تلفن استفاده می‌کند. این دستگاه کارتخوان بیشتر برای فروشگاه‌های خرد با تعداد تراکنش متوسط یا محدود مناسب است. کارت‌خوان تلفنی سپ به سادگی با اتصال تلفن فروشگاه به کارت‌خوان قابل استفاده خواهد بود.



کارت‌خوان تلفنی سپ برای چه فروشگاه‌هایی مناسب است:

  • فروشگاه‌های خرد با تعداد تراکنش متوسط
  • فروشگاه‌های فاقد اینترنت
  • فروشگاه‌های داری خط تلفن
کارتخوان تلفنی (Dialup)
دفترچه راهنمای کارتـخوان
راهنمای استفاده از کارتخوان سپ
توصیه می شود برای آشنایی با نحوه استفاده کارتخوان‌های سپ و پیشگیری از بروز مشکل، دفترچه راهنمای کارتخوان را دریافت و به دقت مطالعه نمایید.

سوالات متداول کارتخوان

چه نوع تراکنش‌هایی می‌توان بر روی کارت‌خوان انجام داد؟

انجام انواع تراکنش بر روی کارت‌خوان شامل خرید، موجودی، پرداخت قبض (قبوض خدماتی، استعلام بدهی و پرداخت قبوض همراه اول) خرید شارژ (خرید رمز شارژ تکی و شارژ مستقیم)

سقف تراکنش خرید بر روی کارت‌های بانکی چه مبلغی است؟

با توجه الزامات بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید روزانه برای هر کارتخوان مبلغ 500.000.000 ریال است.

تغییر روز مالی برای تراکنش‌های کارتخوان در چه ساعتی صورت میگیرد؟

بازه روز مالی تراکنشها از 23:45 روز قبل تا 23:45 روز جاری است، لذا تسویه حساب تراکنش‌هایی که در بازه‌ی 23:45 دقیقه روز جاری تا 23:45 دقیقه روز بعد باشند در روز مالی بعد انجام می‌گیرد.

تسویه حساب تراکنش‌های انجام شده در روزهای کاری و تعطیل در چه بازه‌ای انجام می‌شود؟

در روزهای کاری در بازه‌ی 4 تا 8 صبح و در روزهای تعطیل در بازه ی 16 الی 20 بعداز ظهر تسویه حساب‌ها انجام می‌گیرد.

در مواقعی که پیامک مربوط به واریزی را دریافت نمی‌کنیم، برای حصول اطمینان از عدم واریزی مبالغ چه اقدام دیگری می‌توان انجام داد؟

مغایرت‌های مربوط به مشتریان پس از 72 ساعت کاری و با ارائه پرینت حساب بانکی مشتری قابل پیگیری می‌باشد. در مورد پذیرندگان هم هرگونه مغایرت مالی شامل عدم‌تسویه جزئی یا کلی تراکنش‌ها، تناقض رسید چاپ شده و ... از طریق تماس با مرکز پشتیبانی قابل رسیدگی می‌باشد.

جهت پشتیبانی دستگاه با چه شماره و در چه ساعاتی می‌توان تماس گرفت؟

با شماره 84080-021 می‌توان در 24 ساعت شبانه روز تماس گرفت.

از چه روشی می‌توان ترمینال یا پایانه دستگاه را دریافت نمود؟

روش اول: بر روی رسیدهای چاپ شده نوشته شده است
روش دوم: کلید تصحیح یا CLEAR (که در اکثر مواقع زرد رنگ است) و یا فلش به سمت چپ ( نارنجی رنگ) فشار داده و سطر آخر عبارت Term یا پایانه نمایش داده می‌شود با توجه به نوع دستگاه متفاوت است.

از چه روشی می‌توان سریال دستگاه را دریافت نمود؟

روش اول: دستگاه را به پشت برگردانده و زیر بارکد بعد از حرف (S/N) اعداد را می‌توان یافت.
روش دوم : وارد منو دستگاه شده در قسمت ترمینال، مدیریت ترمینال، چاپ سریال دستگاه را انتخاب کرد.

در صورت تغییر آدرس، تلفن تماس، تلفن همراه،و یا کدپستی فروشگاه چه باید کرد؟

ظرف 24 ساعت در تماس با شماره پشتیبانی 84080-021، سریال کارتخوان،آدرس دقیق، شماره تلفن ثابت و کد پستی محل جدید را اعلام نموده تا کارشناس پشتیبان منطقه اقدامات لازم جهت نصب و راه اندازی را انجام دهند.

در صورت ثبت اشتباه و یا نیاز به تغییر اطلاعات فروشگاه مانند تلفن ، نام فروشگاه و... به چه صورت باید اعلام نمود؟

ضمن تماس با شماره پشتیبانی 84080-021 ، سریال کارتخوان ،اطلاعات صحیح را اعلام نموده تا کارشناس پشتیبان منطقه ظرف 24 ساعت کاری مراجعه نمایند و اقدامات لازم جهت تغییر اطلاعات را انجام نمایند.

در صورت درخواست تعویض شماره حساب متصل به کارتخوان چه اقدامی باید انجام گیرد؟

تغییر حساب از طریق نمایندگی سپ ( برای بانک‌های طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد ): پذیرنده به همراه تاییدیه بانک (مدارک حساب جدید) به نمایندگی مراجعه کرده، پس از احراز هویت فرم تغییر حساب توسط نماینده تکمیل و انجام می‌شود.

تغییر حساب از شعب بانک مبدأ ( صرفا برای بانکهای طرف قرارداد ): مراجعه به شعب بانک مبدأ و ارسال درخواست تغییر حساب به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (در بازه زمانی تغییر حساب پایانه غیر فعال می‌شود).

برای احراز هویت پشتیبان چه اقدامی انجام دهیم؟

پذیرنده می‌تواند بوسیله تماس با شماره پشتیبانی سپ 84080 احراز هویت انجام دهد.

جمع و ریز گزارش تراکنش‌های روزانه خود را از روی POS چگونه دریافت کنیم؟

روش اول: وارد منو دستگاه شده سپس گزینه تراکنش و در مرحله بعد یکی از سه گزینه‌ی خلاصه صورت حساب، صورت حساب یا جمع صورت حساب را انتخاب و سپس بنا به نیاز می‌توانیم نحوه‌ی مشاهده و چاپ گزارش و نوع تراکنش را نیز انتخاب نماییم. (لازم به ذکر است برای مشاهده ریز تراکنش‌ها از گزینه صورت حساب و برای دریافت جمع تراکنش‌ها از گزینه جمع صورت حساب استفاده می‌کنیم.)
روش دوم: پس از وارد شدن از منو گزینه گزارشات سپس روزنامه را انتخاب نمایید.(که البته این روش برای دریافت گزارشات روزانه است.)

چگونه می‌توان تمامی ریز تراکنش‌های کارتخوان را مشاهده نمود؟

با مراجعه به پرتال report.sep.ir و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود می‌توان تراکنش‌های موفق مربوط به کارتخوان را مشاهده نمود.(برای دریافت نام کاربری و رمز عبور وارد سایت sep.ir شده در قسمت ارتباط با ما و بخش شعب و نمایندگی‌ها شماره شعبه پرداخت استان محل سکونت خود را انتخاب نموده و سپس تماس حاصل فرمایید)

نحوه‌ی دریافت چاپ مجدد(خرید، شارز و قبض) به چه صورتی است؟

وارد منو دستگاه شده گزینه گزارشات، چاپ مجدد و سپس گزینه‌های (خرید، شارژ، قبض ) را انتخاب نموده و با وارد کردن رمز پذیرنده و سپس با انتخاب یا وارد کردن سریال تراکنش یا شماره مرجع و در یک سری دستگاه‌ها با انتخاب یا وارد نمودن شماره پیگیری یا شماره مرجع می‌توان رسید مربوطه را دریافت کرد.(لازم به ذکر است پس از انتخاب گزینه شارژ می‌بایست کارت بانکی که شارژ را با آن خریداری کرده مجدد روی دستگاه کشید).

درصورتیکه اطلاعات رسید تراکنش در دست نیست می‌بایست با واحد تماس به شماره 02184080 تماس حاصل نمایید.

در زمان چاپ رسید شارژ، رول دستگاه تمام شده و شارژ را دریافت نکرده‌ایم. چه اقدامی باید انجام دهیم؟

اگر این اتفاق رخ داد می‌توان از منوی دستگاه و انتخاب گزینه گزارشات، چاپ مجدد، شارژ و سپس با انتخاب شماره سریال تراکنش یا مرجع شارژ خریداری شده را مجدد چاپ کرد.

رمز پیش فرض دستگاه‌های کارتخوان سامان چیست؟

ه صورت پیش فرض این همانی که در نصب اموزش دادن در نظر گرفته شده است که می‌توان پس از نصب پوز این رمز را از طریق منوی کارتخوان گزینه ترمینال- مدیریت ترمینال- مدیریت رمزها- تغییر رمز پذیرنده، تغییر داد.

تغییر زبان دستگاه به حالت فارسی از چه طریقی انجام می‌شود؟

با زدن کلید شماره پنج بر روی دستگاه و انتخاب نوع زبان می‌توان زبان دستگاه را تغییر داد.

روش قرار دادن کاغذ رول داخل دستگاه به چه صورت است؟

کاغذ رول را می‌بایست به نحوی داخل دستگاه قرار داد که قسمت سفید رول به سمت جلو و صفحه کلید دستگاه باشد.

چگونه تنظیمات سیم‌کارت از یک اپراتور به اپراتور دیگر را روی دستگاه های GPRS تغییر دهیم؟

اگر سیم‌کارت دستگاه خود را از اپراتوری به اپراتور دیگر تغییر داده‌اید می‌توانید وارد منو دستگاه شده گزینه ترمینال، پیکربندی و سپس گزینه تنظیم سیم کارت یا پیکربندی سیم‌کارت را انتخاب و سپس اپراتور مد نظررا انتخاب و تایید کرده تا تغییر صورت گیرد. (لازم به ذکر است پس از تغییر دستگاه ریست می‌‎شود.)

چگونه رمز پذیرنده را روی POS تغییر دهیم؟

برای تغییر رمز می‌توانید با وارد شدن در منوی دستگاه در گزینه ترمینال، مدیریت ترمینال، مدیریت رمزها و سپس گزینه تغییر رمز را انتخاب و رمز مد نظر خود را وارد کنید.

فعال یا غیر فعال کردن رسید دوم(پذیرنده) از چه طریقی انجام می‌شود؟

جهت کمک به طبیعت و کاهش مصرف کاغذ می‌توانید درمنوی دستگاه گزینه ترمینال، پیکربندی و رسید پذیرنده را انتخاب و با وارد کردن رمز ترمینال، رسید پذیرنده را غیرفعال کنید.(برای فعال کردن رسید پذیرنده هم به همین صورت عمل می‌‎کنیم.)

علت خطای پرینتر را چک کنید چه مواردی می‌تواند باشد؟

علت این خطا اتمام رول یا عدم بسته شدن کامل درب پرینتر.

در مواقعی که هد کارتخوان قادر به خواندن کارت نیست و با کشیدن کارت آیتم‌ها نمایش داده نمی‌شوند، در مرحله اول چه اقدامی می‌توان انجام داد؟

در اینگونه مواقع ممکن است در قسمت هد کارتخوان جِرم و یا خاک گرفته باشد که جهت رفع مشکل می¬بایست کارتی را برداشته کاغذ تمیزی دور آن کشیده و در قسمت هد کارتخوان مقداری شیشه پاک‌کن ریخته و با کارتی که دور آن کاغذ پیچیده شده است، چندین بار روی هد کارتخوان کشیده و مجدد جهت چک نسبت به انجام تراکنش اقدام نمایید.

مواقعی که رول دستگاه به سختی بالا می آید چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟

سایز رول نسبت به دستگاه سنجیده شود و رول متعلق به شرکت پرداخت سامان باشد. (در صورت که مشکل برطرف نشد با شماره 84080-021 تماس بگیرید.)

هنگامی که چاپ رسید به صورت کمرنگ و ناخوانا است، چه اقدامی لازم است که انجام دهیم؟

بررسی گردد رول کاغذ دستگاه حتما مربوط به شرکت سامان کیش باشد.

رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهید، بطوری که سفیدی رول به سمت خود شخص باشد.

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

رتباط دستگاه سیار با WiFi به چه صورت تنظیم می‌شود؟

در این مدل از دستگاه‌ها به دو روش می‌توان WiFi مورد نظر را روی دستگاه ست کرد:
در قسمت دیواره سمت چپ دستگاه کلیدی جهت تنظیم و یا اتصال به WiFi وجود دارد که می‌توان با زدن آن و انتخاب WiFi مربوطه اتصال را برقرار کرد.
از روی دستگاه کلید F1 را زده و سپس WiFi مربوطه را انتخاب کرد.

برای رفع خطای راه اندازی GPRS چه اقداماتی باید انجام گیرد؟

در صورتی که علامت آنتن نداشته باشید، ابتدا به نحوی قرار دادن صحیح سیم کارت و غیرفعال بودن پین کد سیم کارت توجه می نماییم.
در صورت وجود علامت آنتن به دو مورد بستگی دارد که میتوانید چک نمایید: 1- شارژ سیم کارت شما میتواند باشد و 2- عدم انتن دهی سیم کارت از نظر شبکه ای می باشد.

وقتی دستگاه خطای شماره‌گیری مجدد می‌دهد، علت چیست؟

این خطا زمانی رخ می‌دهد که یا خط تلفن یک طرفه شده باشد، یا خطوط مخابراتی استان دچار مشکل شده و یا تغییر نوع خط ارتباطی دستگاه از ستپانترال به مستقیم یا برعکس است.

روش ابتدایی جهت رفع خطای ارتباطی با شبکه چیست؟

ابتدا از فعال بودن اینترنت خود اطمینان حاصل کنیم، سپس کابل‌های ارتباطی را چک کرده به این صورت که یک سمت کابل روی مودم به قسمت LAN و پشت دستگاه بنا به مدل دستگاه روی یکی از پورت‌های LAN, RS232B, ETH اتصال داشته باشد و در نهایت کارتخوان را خاموش کرده و مودم راه‍‌اندازی مجدد شود و سپس اقدام به روشن کردن دستگاه و انجام تراکنش نمایید.

روش ابتدایی جهت رفع خطای ارتباطی با شبکه چیست؟

ابتدا از فعال بودن اینترنت خود اطمینان حاصل کنیم، سپس کابل‌های ارتباطی را چک کرده به این صورت که یک سمت کابل روی مودم به قسمت LAN و پشت دستگاه بنا به مدل دستگاه روی یکی از پورت‌های LAN, RS232B, ETH اتصال داشته باشد و در نهایت کارتخوان را خاموش کرده و مودم راه‍‌اندازی مجدد شود و سپس اقدام به روشن کردن دستگاه و انجام تراکنش نمایید.

علت پیغام خطای تلفن را کنترل نمایید، چیست؟

ابتدا مسیر سیم تلفن (از پریز تا سوکت Line دستگاه) را بررسی کرده، تا از وصل بودن آن آگاه شوید سپس سیم تلفن را از پشت دستگاه در آورده و به پشت تلفن ثابت وصل کرده و در صورتی که تماس از تلفن ثابت به شماره دیگری حاصل شد مشکل از دستگاه است در غیر این صورت مشکل از مخابرات منطقه یا خط یک طرفه شده است.

اگر خط تلفن شما نویز یا پارازیت دارد چه باید کرد؟

قطعه‌ای برای برطرف کردن نوسانات خط تلفن به نام اسپلیتر جهت کاهش نویز خط تهیه نموده و سپس آن را قبل از ورودی به دستگاه وصل کنید.

آیا دستگاه‌های کارتخوان ثابت که از طریق تلفن ارتباط می‌گیرند، با انتقال به استان دیگر نیز فعال هستند؟

خیر، می‌بایست با تماس با پشتیبانی و اعلام آدرس جدید، شماره ارتباطی روی دستگاه نیز توسط همکاران پشتیبانی تنظیم مجدد گردد.

اولویت ارتباط دستگاه در ارتباط‌های دو حالته (از شبکه به HDLC یا GPRS به WiFi و بالعکس) چگونه تغییر می‌کند؟

اگر دستگاه شما دو حالته تنظیم شده باشد، می‌توان با زدن کلید هشت و وارد کردن رمز پذیرنده الویت دستگاه را به حالت دیگر تغییر داد.

آیا دستگاه‌های ثابت که ارتباطشان از طریق شبکه یا تلفن است، با قرار دادن سیم‌کارت زیر دستگاه فعال می‌شوند؟

خیر، ارتباط دستگاه‌های ثابت تنها از طریق شبکه و تلفن امکان پذیر است.

هنگامیکه دستگاه روشن نمی‌شود چه مواردی باید بررسی گردد؟

اگر دستگاه ثابت بود:

1. کلید پاور را فشار داده و چک می‌کنیم که آیا دستگاه روشن می شود یا خیر؟

2. سوکت پاور پشت دستگاه را چک می‌کنیم که درست وصل شده باشد.

3. دوشاخه آداپتور را به پریز برق دیگری وصل کرده و مجددا چک می‌کنیم.

اگر دستگاه سیار بود:

1. کلید پاور را فشارداده و چک می‌کنیم.

2. شارژر را با پریز برق دیگری تست می‌کنیم.

3. باتری دستگاه را در صورت امکان، برداشته و مجدد جا می‌اندازیم.

بررسی کنید که آیا دستگاه شارژ نمی‌شود یا اینکه کارتخوان بلافاصله بعد از جدا شدن شارژر،

خاموش می شود؟

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایند.

هنگامیکه روی دستگاه پیغام App Exception ظاهر می شود، در ابتدا چه باید کرد؟

پس از مشاهده این خطا می بایست دستگاه از برق خارج و خطا رفع شود.

وقتی دستگاه هنگام کارت کشیدن خطای صادر کننده میدهد، علت چه میتواند باشد؟

این خطا زمانی رخ می‌دهد که سوئیچ صادرکننده کارت از سمت بانک قطع است.

نحوه مشاهده نسخه نرم‌افزار کارتخوان به چه صورت است؟

با زدن کلید تصحیح، نسخه نرم‌افزار بر روی صفحه کارتخوان، نمایش داده می‌شود.

برای فعال یا غیرفعال کردن بوق خطا چه باید کرد؟

برای فعال یا غیرفعال کردن بوق خطا در نسخه‌های 2.34 به بعد به صورت زیر عمل می شود: منو- ترمینال- پیکربندی-بوق خطا- رمز پذیرنده یا ترمینال وارد شود- انتخاب حالت فعال یا غیرفعال-ذخیره سازی شود- تایید

برای رفع خطای "عملیات غیرمجاز" روی دستگاه چه اقدامی باید صورت گیرد؟

برای رفع این خطا می‌بایست دستگاه از برق کشیده و مجدد به برق متصل و روشن شود.

هنگامیکه ارتباط بین POS و PinPad قطع می‌شود، چه مواردی باید چک شود؟

در این صورت دستگاه POS را خاموش کرده و کابل PinPad را نیز خارج نموده و مجدد روی پورت پین پد متصل می‌کنیم، سپس دستگاه را روشن کنید، ارتباط برقرار می‌شود.

از چه طریقی رسید دوم را لغو کنیم تا از بروز تأخیر در تأییدیه تراکنش‌ها جلوگیری شود؟

اگر نیازی به دریافت رسید دوم نداریم بهتر است آنرا از منوی دستگاه گزینه ترمینال، پیکربندی، رسید پذیرنده غیرفعال کنیم و یا تنها یکبار کلید لغو را فشار دهیم. (فشردن بیش از یکبار کلید لغو باعث تأخیر در ارسال تأییدیه تراکنش می‌شود.)

اگردر زمان تغییر ساعت رسمی کشوردر روزهای اول فروردین و مهر ماه، تنظیمات ساعت دستگاه دچار مشکل شد، چه باید کرد؟

در این حالت می‌بایست با زدن کلید منو گزینه ترمینال، پیکربندی، دریافت پیکربندی اطلاعات را بروزرسانی کرد.

چه پذیرندگانی مشمول دریافت مودم هستند؟

درحال حاضر پذیرندگان قدیمی سپ در استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی، که در ماه قبلی حداقل 700 تراکنش داشته باشند مشمول دریافت مودم هستند. برای سایر استانها حداقل 300 تراکنش جهت دریافت مودم کافی است.

چه پذیرندگانی مشمول دریافت پین پد هستند؟

درحال حاضر پذیرندگان قدیمی سپ که در ماه قبلی حداقل 300 تراکنش داشته باشند مشمول دریافت پین‌پد هستند.

دستگاه‌های کارتخوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان امکان اتصال به کدام ترازوها را دارند؟

امکان ارتباط پوزهای سامان کیش با ترازوهای مختلف میسر است، ولی در حال حاضر بیشترین درخواست‌ها از شرکت‌های رادین، محک و نیکو است.

برای دریافت کارتخوان چه اقدامی باید انجام داد؟

در حال حاضر می‌توان با مراجعه به شعب بانک‌های طرف قرارداد با شرکت پرداخت الکترونیک سامان و یا شعب پرداخت الکترونیک سامان اقدام به دریافت پوز سامان کیش کرد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت دستگاه کارتخوان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات کارتخوان، به شرح زیر است:
برای اشخاص حقیقی : کپی جواز کسب پذیرنده، کپی شناسنامه پذیرنده، کپی پشت و رو کارت ملی پذیرنده، فرم قرارداد شاپرکی امضاء شده توسط شخص پذیرنده، فرم مشخصات پذیرندگان، کپی قبض تلفن پذیرنده
برای اشخاص حقوقی : تصویر روزنامه رسمی تأسیس شرکت، تصویر آخرین تغییرات روزنامه رسمی )آدرس - مدیران(، قرارداد باید طبق شرایط روزنامه رسمی به امضاء و مهر دارندگان حق امضا برسد، اجاره نامه یا سند محل فعالیت، کپی کارت ملی مدیرعامل و صاحبان امضا

چگونه میتوانم به آدرس و شماره تماس شعب شرکت دسترسی داشته باشم؟

آدرس شعب در هایلایت پیچ اینستگرام شرکت و در سایت sep.ir در قسمت ارتباط با ما، در تب شعب و نمایندگی‌ها موجود می‌باشد.

نحوه درخواست دستگاه کارتخوان چگونه است؟

درخواست از طریق بانک‌های طرف قرارداد، سایت سپ و یا تماس با شعب فعال در سطح کشور و اعلام درخواست به واحد بازاریابی شعب امکان پذیر است.

تسویه تراکنش‌های کارتخوان چه زمانی انجام می‌شود؟

واریز تراکنش‌های انجام شده روی کارتخوان در هر ساعت شبانه روز (تا ساعت 23:45)، همیشه در روز بعد انجام خواهد شد:

اگر روز بعد روز کاری باشد: واریز از ساعت 5 تا 8 صبح روز بعد انجام می‌گیرد.

اگر روز بعد تعطیل رسمی یا جمعه باشد: واریز از ساعت 15تا 19روز بعد انجام می‌گیرد.

دستگاه کارتخوان، حداکثر پس از چه مدت از زمان درخواست، نصب می‌گردد؟

برای دستگاه‌های ثابت بین 3 تا 7 روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)

برای دستگاه‌های سیار بین 3 تا 10 روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)

سقف انجام تراکنش بر روی دستگاه‌های کارت خوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟

با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش می‌توان انجام داد.

جمع سقف انجام تراکنش با کارت‌های مربوط به هر کد ملی به صورت روزانه یک میلیارد ریال ( یکصد میلیون تومان ) می‌باشد.

آیا تراکنش بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان، مشمول کارمزد می‌باشد؟

خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاه‌های کارتخوان کاملا رایگان می‌باشد.

تنها کارمزد روی کارتخوان مربوط به تراکنش موجودی کارت می‌باشد که معادل 1206ریال است.

آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاه‌های کارت خوان وجود دارد؟

خیر، انتقال وجه بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان غیرفعال می‌باشد. فقط از طریق اپلیکیشن‌های بانکی و خودپرداز (ATM) بانک و یا دستگاه‌های Cashless امکان پذیر می‌باشد.

تغییر حساب بر روی دستگاه‌های کارتخوان چقدر زمان می‌برد؟

بین 3 الی 7 روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط عدم وجود مشکل در پروسه شامل تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)

نحوه‌ی درخواست رول به چه صورت است؟

برای ثبت درخواست رول می‌توان از طریق دستگاه (منوی پذیرندگان –درخواست رول ) یا تماس با پشتیبانی 24 ساعته شرکت پرداخت الکترونیک سامان 02184080 داخلی پذیرندگان، انتخاب کلید شماره 1 و ثبت خودکار رول اقدام نمایید.

نحوه‌ی بازیابی رمز پذیرنده به چه صورت است؟(راه حل مشکل ورود رمز بیش از حد مجاز )

برای بازیابی رمز با پشتیبانی تماس گرفته، در منوی پذیرندگان با انتخاب ورودی 2 بازیابی رمز پذیرندگان، کد بازیابی را دریافت کنید.

نحوه‌ی

اعمال کد بدین صورت است : منو← ترمینال ← مدیریت ترمینال← مدیریت رمزها ← بازیابی رمز پذیرنده ← ورود رمز بازنشانی و بعد انتخاب رمز دلخواه

توجه: رمز انتخابی نباید اعداد ساده، متوالی و رند مانند 1234 یا 2222 و ... باشد.

ی و رند مانند 1234 یا 2222 و ... باشد

در صورت بروز نقص یا اشکال فنی در کارکرد دستگاه‌های کارتخوان چه باید کرد؟

با شماره تلفن‌ پشتیبانی 02184080 تماس حاصل نموده و مشکل و پیام خطای دریافتی را اعلام نمایید. کارشناسان فنی به صورت تلفنی و در صورت نیاز با مراجعه حضوری نسبت به رفع مشکل شما اقدام خواهند کرد.

راه ارتباطی برای ارسال مدارک مغایرت تراکنش ها چیست؟

واتساپ :09358408031

فکس : 02188219140

ایمیل :arc@sep.ir

 

مدارک شامل رسید تراکنش و پرینت حساب بانکی می‌باشد.

بانک‌های طرف قرارداد شرکت پرداخت الکترونیک سامان کدام‌اند ؟

بانک رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک دی، موسسه اعتباری توسعه، بانک خاورمیانه، بانک ملی ایران، بانک کشاورزی، پست بانک، بانک سامان، بانک گردشگری، بانک ایران زمین، بانک آینده، بانک مسکن

چگونه می‌توان نسبت به خدمات رسانی کارکنان و عملکرد دستگاه‌های سامان کیش اعتراض کرد؟

مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 ورودی شکایات اعلام نمایید.

علت تاخیر در دریافت یا عدم دریافت پیامک‌های واریزی چیست؟

مراتب را به جهت رفع مشکل باید به شعبه بانک مربوطه اعلام نمایید.

در صورتی که به دستگاه خسارت‌هایی شامل: شکستگی، آب خوردگی، سرقت و سوختگی وارد شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

به جهت بررسی موارد سوختگی، تهیه صورت جلسه از اداره آتش نشانی و ارائه آن ظرف 7 روز به شرکت الزامی می‌باشد در غیر این صورت کلیه هزینه‌های خسارت دستگاه به عهده صاحب دستگاه می‌باشد. در صورت تکمیل مدارک فوق الذکر، مراتب را جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

به جهت بررسی موارد سرقتی، تهیه صورت جلسه از اداره آگاهی و ارائه آن ظرف 7 روز به شرکت الزامی می‌باشد، در غیر این صورت کلیه هزینه‌های خسارت دستگاه به عهده صاحب دستگاه می‌باشد. در صورت تکمیل مدارک فوق ذکر مراتب را جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

به جهت بررسی مواردی نظیر شکستگی، آب خوردگی دستگاه، مفقود شدن غلطک دستگاه، ورود حشرات، ضربه دیدن و شکسته شدن صفحه نمایش دستگاه (LCD)، آسیب دیدگی جای سوکت برق، آسیب دیدگی جای سوکت تلفن و یا کابل LAN موارد را به جهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

رمز شارژ برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل چند رقم است و در صورت دریافت رمز شارژ ناقص چه باید کرد؟

رمز شارژ اپراتور ایرانسل 16 رقم می‌باشد.

رمز شارژ اپراتور همراه اول 15 رقم می‌باشد.

رمز شارژ اپراتور رایتل 16 رقم می‌باشد .

در صورت دریافت ناقص رمز شارژ با استفاده از گزینه چاپ مجدد دستگاه، رسید شارژ را مجددا چاپ کنید، شماره سریال یا شماره مرجع چاپ شده را به سامانه 02184080 به جهت بازیابی رمز شارژ اعلام نمایید. پس از بررسی تراکنش شارژ ، کد شارژ صحیح ارائه خواهد شد.

پیگیری عدم برگشت وجه تراکنش ناموفق کارتخوان به حساب کارت به چه صورت است؟

چنانچه پس از گذشت 72 ساعت کاری از انجام تراکنش مبلغ به حساب مشتری واریز نگردید، مراتب را همراه با اطلاعات زیر به سامانه 24 ساعته 02184080اعلام نمایید:

شماره پایانه

تاریخ انجام تراکنش

مبلغ تراکنش

درصورتی که کلیدهای دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی کنید گرد و غبار و یا اشیاء خارجی بین کلیدهای دستگاه گیر نکرده باشد.

دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمائید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد.)

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب راجهت پیگیری به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایند.

درصورتی که رسید از دستگاه خارج نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی کنید، کاغذ دستگاه به اتمام نرسیده باشد.

روی درب پرینتر غلطک چک شود(چرخ دنده فقط در یک طرف غلطک می باشد و چک شود که درنیامده باشد)

درب رول کاغذ به صورت کامل بسته شده باشد.

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

در صورتی که دستگاه کاغذ را چاپ نکند (سفید بیرون بیاید) چه باید کرد؟

رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهید، به طوری که بخش سفید مقدار رولی که از دستگاه خارج می‌شود، به سمت خودتان باشد. اگر هر دو طرف رول سفید بود، رول را بر عکس کرده و سمت دیگر آن را به سمت هد پرینتر قرار دهید.

برق دستگاه را قطع و وصل کنید (دردستگاه‌های ثابت کابل برق دستگاه را کشیده دوباره وصل می کنیم و دردستگاه‌های سیار، باطری را درآورده و دوباره جا می‌زنیم).

در صورت بررسی مورد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

در صورتیکه دستگاه هنگ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

- در صورتیکه شارژ باتری دستگاه بیسیم خالی شود، چه اقدامی باید کرد؟

در ابتدا بررسی کنید دستگاه کارتخوان حداقل 4 ساعت در شارژ بوده و باتری آن به صورت کامل شارژ شده باشد. (در صورتی که برای اولین بار دستگاه را شارژ مینماییم، حداقل 8 ساعت به برق متصل شود.)

اگر دستگاه در زمان روشن بودن کمتر از سه ساعت فعال می‌باشد و اصطلاحا باتری خالی می‌کند مراتب را به سامانه 24 ساعته 02184080 اعلام نمایید.

در صورتی که روی دستگاه پایانه فروش کارت می‌کشند اما صفحه ای باز نمی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

دورکارت بانکی رول کاغذ پیچیده و حداقل 10 بار روی هد کارت‌خوان به جهت تمیزی هد بکشید سپس یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.

در صورت بررسی موارد مذکور و عدم رفع مشکل، مراتب را به سامانه 24 ساعته  02184080  اعلام نمایید.