شرایط مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی:
- دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
- دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
- رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
- عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
- دارا بودن وبسایت آماده جهت فروش اینترنتی
- ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت های مشخص شده در مجوزهای شغلی
مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقوقی):
- تکمیل فرم آنلاین ثبتنام خدمات پرداخت اینترنتی
- اصل قرارداد امضا شده و ممهور به مهر شرکت در دو نسخه
- تکمیل فرم تعهد نامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامان
- تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس
- تصویر آخرین آگهی تغییرات مربوط به امضاداران
- تصویر شناسنامه (صفحه 1) و کارت ملی (رو) مدیران صاحبین امضا
- نماد اعتماد از وزارت صمت
- مجوز فعالیت مرتبط با کسب و کار
نکات ضروری:
اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت
مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقیقی):
- تکمیل فرم آنلاین ثبتنام خدمات پرداخت اینترنتی
- اصل قرارداد امضا شده در دو نسخه
- تکمیل فرم تعهد نامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامان
- تصویر شناسنامه (صفحه 1) و کارت ملی (رو)
- تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه با تاریخ معتبر
- نماد اعتماد از وزارت صمت
- کدرهگیری ثبت نام مالیاتی
- مجوز فعالیت مرتبط با کسب و کار
نکات ضروری:
اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت.
مراحل انعقاد قرارداد با پذیرندگان اینترنتی عبارت است از:
- تکمیل فرم آنلاین ثبتنام خدمات پرداخت اینترنتی
- بررسی نماد اعتماد الکترونیک و فنی سایت و کنترل رویه فروش توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان
- تعریف کد پذیرنده در سیستم به صورت محدود با امکان انجام تراکنش تستی تا سقف 1,500 ریال و ارسال آن به پست الکترونیک متقاضی
- ارسال مدارک لازم
- امضای قرارداد متقاضی توسط مدیریت شرکت پرداخت الکترونیک سامان و ارسال آن
- دریافت لوگوی ارائه خدمات پرداخت اینترنتی و قرار دادن آن در محل مناسبی از سایت پذیرنده
- شروع بهکار فروشگاه (پشتیبانی توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان)