جستجو

شرایط مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی:

 

  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نظر در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن وب‌سایت آماده جهت فروش اینترنتی
  • ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت های مشخص شده در مجوزهای شغلی

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقوقی):

 

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • اصل قرارداد امضا شده و ممهور به مهر شرکت در دو نسخه
  • تکمیل فرم تعهد نامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامان
  • تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس
  • تصویر آخرین آگهی تغییرات مربوط به امضاداران
  • تصویر شناسنامه (صفحه 1) و کارت ملی (رو) مدیران صاحبین امضا
  • نماد اعتماد از وزارت صمت
  • مجوز فعالیت مرتبط با کسب و کار

 

نکات ضروری:
اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت

مدارک مورد نیاز برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی (ویژه اشخاص حقیقی):

 

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • اصل قرارداد امضا شده در دو نسخه
  • تکمیل فرم تعهد نامه رعایت الزامات استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامان
  • تصویر شناسنامه (صفحه 1) و کارت ملی (رو)
  • تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه با تاریخ معتبر
  • نماد اعتماد از وزارت صمت
  • کدرهگیری ثبت نام مالیاتی
  • مجوز فعالیت مرتبط با کسب و کار


نکات ضروری:
اعطای درگاه در صورتی با وکالتنامه معتبر امکان پذیر است که متقاضی اعتبار وکالت را از دفترخانه تنظیم کننده اخذ و الزاما این جمله درج شود: حق انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت به منظور اخذ خدمات وجه از طریق درگاه های اینترنتی و اتصال آن به هر یک از حساب های موکل جهت واریز وجوه و قبول هر گونه شرط و سپردن هر گونه تعهد به منظور انجام خدمات پرداخت.

مراحل انعقاد قرارداد با پذیرندگان اینترنتی عبارت است از:

 

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • بررسی نماد اعتماد الکترونیک و فنی سایت و کنترل رویه فروش توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • تعریف کد پذیرنده در سیستم به صورت محدود با امکان انجام تراکنش تستی تا سقف 1,500 ریال و ارسال آن به پست الکترونیک متقاضی
  • ارسال مدارک لازم
  • امضای قرارداد متقاضی توسط مدیریت شرکت پرداخت الکترونیک سامان و ارسال آن
  • دریافت لوگوی ارائه خدمات پرداخت اینترنتی و قرار دادن آن در محل مناسبی از سایت پذیرنده
  • شروع به‌کار فروشگاه (پشتیبانی توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان)